همه چیز در مورد سینک گرانیتی

یکی از مهمترین و پر استفاده ترین وسایل آشپزخانه سینک آشپزخانه است. در این میان انتخاب یک سینک مناسب ، با کیفیت و در عین حال مطمئن از دغدغه های امروز خریداران محترم می باشد . سینک های گرانیتی چند صباحی هست که جایگزین سینک های شیشه ای و استیل شده و شناخت سینک گرانیت مرغوب و با ماندگاری بالا می تواند در انتخاب و خرید سینک گرانیت با کیفیت به یاری شما بیاید و زیبایی آشپزخانه را دوچندان کند. این موارد را می توان در تیترهای زیر موشکافانه بررسی کرد.

ترکیب ساخت سینک های گرانیتی:

سینک های گرانیتی در مدل ها و طرح های متفاوتی در بازار موجود است که بنا به متریال و کیفیت مواد اولیه طبقه بندی می شوند، سینک های گرانیتی از مواد ترکیبی نوآورانه ساخته شده اند که معمولا 80٪ کوارتز گرانیت و 20٪ رزین است. سینک های گرانیتی ضد باکتری هستند و در برابر لکه ها، ضربه، خش و گرما بسیار مقاوم می باشند.

 آنتی باکتریال

سینک در تماس با مواد غذایی می تواند عفونت های باکتریایی را منتقل کند. سینک های گرانیتی حاوی حفاظت ضد میکروبی می باشند که بر اساس یون های نقره ای طبیعی است. این یون ها مانع رشد باکتری ها و در نتیجه باعث کاهش خطر ابتلا به مسمومیت غذایی می شود.

مقاومت سینک گرانیتی در برابر ضربه :

ابتدا باید در نظر داشت که سینک آشپزخانه محلی است که احتمال ضربه های شدید یا انداخت وسایل سنگین مانند قابلمه های بزرگ  در آن وجود دارد . پس اولین نکته ای که باید بررسی شود این است که آیا این سینک های گرانیتی تاب تحمل ضربه های شدید را دارد یا خیر. همه ما به خوبی میدانیم شدت ضربه در پاسخ این سوال تاثیر مهمی دارد. بدیهی است ضربه های خیلی سهمگین البته نباید فراموش کنیم که ضربه های خیلی شدید در سینک های استیل باعث تغییر شکل سینک می شود .هر ضربه ای که باعث تغییر شکل سینک های استیل بشود می تواند به سینک های گرانیت هم آسیب بزند.ولی ضربات و افتادن عادی بشقاب ، لیوان یا قابلمه وقتی سینک در چارچوب خود روی کابینت سوار بشود به آن آسیبی نمی زند.

مقاوم در برابر لکه و رسوب:

یکی از خصوصیات بارز سینک های گرانیت جذب نکردن لکه و نماندن رسوبات آب بر روی آن می باشد .رویه سینک های گرانیت از لایه ای از ژل کت پوشانده می شود و این لایه مانع از جذب لکه ها و رسوب آب بر روی آن می شود.

مقاوم در برابر گرما:

سینک های گرانیت در کوره های مخصوص می پزند.همین کار باعث می شود سینک ها در برابر ضربه و گرما مقاوم باشد و اگر سینکی این مرحله را سپری کند تاب برنمی دارد و در برابر ضربه و گرما مقاوم خواهد بود.

ضد خش بودن سینک های گرانیت:

سینک های گرانیتی بسیار مقاوم در برابر اجسام تیز و زبر بوده که خش پذیری را بسار کاهش میدهد.

تمیز کردن سینک گرانیتی :

رعایت بهداشت سینک به دلیل تماس مستقیم با مواد غذایی بسیار مهم است .در بعضی از سینک های گرانیتی به دلیل ایجاد یک پوشش نانو روی سینک شما میتوانید با قوی ترین و خورنده ترین مواد شوینده ها نیز به نظافت آنها بپردازید ولی به طور کلی بهترین وسیله برای تمیز کردن آنها مقداری مایع دستشویی و آب لازم است.

روشهای تشخیص سینک گرانیتی واقعی از سینکهای فایبرگلاس :

روش اول با استفاده از یک سکه روی سینک ضربه بزنید اگر صدای چینی یا سنگ داد  گرانیتی است و اگر صدای بم و پلاستیک داد فایبر گلاس است.

روش دوم با استفاده از جسم نوک تیزی روی سینک گرانیتی بکشید مطمئن باشید که خط برنمیدارد در صورتی که سینک فایبر و تقلبی به راحتی خط و خش برمیدارد.

قیمت پایین سینکهای فایبر نشان دهنده نامرغوب بودن جنس آنهاست. (مثال ساده تفاوت بین ملامین و آرکوپال).

نبود لایه بهداشتی (که مختص سینکهای گرانیتی است) روی سینکهای فایبر باعث سرطان زا بودن آنهاست.

وزن پایین سینکهای تقلبی فایبرگلاس که مطمئنا بعد از مدت کوتاهی باعث تاب برداشتن سینک بعد از نصب میشود.

به علت نامرغوب بودن جنس سینکهای فایبرگلاس ، این سینک ها در اثر استفاده از آب داغ یا در گرمای تابستان بوی موادشیمیایی را در خود نگه میدارند و بوی نامطبوعی فضای آشپزخانه را پر می کند.

**سینک های گرانیتی پارادایز با بهره گیری از تکنولوژی روز آلمان و متریال ترکیه تمام ویژگی های سینک گرانیت مطمئن و  مرغوب را دارد.

 

 

 

Shahrsink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *